mbtn
רשלנות רפואית במעקב רפואי

רשלנות רפואית במעקב רפואימעודכן 2024

מהי רשלנות רפואית במעקב רפואי ?

כיצד בוחנים את קיומה של רשלנות רפואית במעקב רפואי ?
הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית במעקב רפואי

כיצד אם כן בוחרים את משרד עורכי הדין הנכון בטיפול ברשלנות?

מהי רשלנות רפואית במעקב רפואי?

בכדי לשמור על תקינות מצבם הבריאותי של האם והעובר, יש להעניק להם טיפול רפואי נכון, ולבצע מעקב רפואי כהלכה. כשם שבחירה בשיטת טיפול לא ורשלנות באבחון עשויים לגרום לנזקים לאם ולעובר, גם רשלנות רפואית בשלב המעקב הרפואי עשויה לגרום לנזק משמעותי וקשה.

דוגמא לכך היא מצב בו הצוות הרפואי לא מבצע בדיקות רפואיות שגרתיות, הנדרשות לביצוע לפי הפרוטוקול עבור כל אישה בהיריון. מחדל מסוג זה עשוי לגרום נזק משמעותי, שכן בבדיקות השגרתיות הללו ניתן לגלות סיבוכים רפואיים מסוימים, ולמנוע את החמרתם. בדיקות אלו הן חשובות במיוחד במקרים של היריון בסיכון גבוה, שבו כל בעיה בלתי מאובחנת יכולה להסתיים בנזק חמור לעובר.

בנוסף, קיימים מצבים בהם יש אבחון לבעיה רפואית כלשהי במסגרת ההיריון, אך הצוות הרפואי לא מבצע מעקב אחרי, ובעקבות זאת נגרם למטופלת נזק חמור שלא היה מתרחש לו המעקב היה תקין. למשל, אם אישה אובחנה כחולה בסכרת הריון, היא תזדקק בדרך כלל לשינוי תזונתי ולזריקות אינסולין תקופתיות. במצב זה, נדרש מעקב צמוד אחר מדדי הסוכר, ואי ביצוע המעקב עלול לגרום לנזקים חמורים.

כיצד בוחנים את קיומה של רשלנות במעקב רפואי?

בכדי להוכיח קיומה של רשלנות רפואית במעקב רפואי, יש לשאול האם המטפל הסביר היה פועל באופן שונה מהאופן בו פעל הרופא של המטופל, והאם בכך היה מונע את הנזק שנגרם למטופל. הוכחתה של הרשלנות הרפואית במעקב רפואי נעשית לרוב על ידי הבאת חוות דעת רפואית של מומחה. בחוות דעת זו, על המומחה להציג את האופן שבו חרג הרופא מסטנדרט הטיפול הסביר, וכן לבסס קשר סיבתי בין הנזק שנגרם למטופל לבין הטיפול הרשלני שקיבל. ביסוס בקשר הסיבתי הוא ענין מהותי, כך שלא מספיק להראות שהטיפול היה רשלני, אלא יש להוכיח שהנזק נגרם מהטיפול עצמו, ולא היה קורה בכל מקרה עקב גורמים אחרים.

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית במעקב רפואי

אם כך, ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית במעקב רפואי, כאשר ניתן להוכיח את שלושת המרכיבים הבאים:

  1. קיומה של חובת זהירות בין הרופא המטפל לבין המטופל, והפרתה: לכל רופא יש חובת זהירות כלפי מטופליו. הפרה של חובה זו מתקיימת כאשר הוא חורג מסטנדרט הטיפול הסביר. כדי להוכיח סטייה כזו, יש להוכיח שרופא סביר אחר היה פועל באופן שונה באותן הנסיבות ומונע את הנזקים של המטופל.
  2. קיומו של נזק פיזי ממשי למטופל: למטופל נגרם נזק גופני ממשי. נזק זה הוא ארוך טווח, ויש לו השלכות משמעותיות על איכות חייו של המטופל.
  3. קיומו של קשר סיבתי: הנזק נגרם כתוצאה מהפרת חובת הזהירות של הרופא, ולא היה נוצר לולא רשלנותו.

לצורך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית במעקב רפואי, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה. ייצוג בתחום זה דורש מומחיות משפטית רבה, הכרת המערכת הרפואית, ובקיאות רבה במושגים הרפואיים.

כיצד אם כן בוחרים את משרד עורכי הדין הנכון בטיפול בתיק רשלנות?

כאשר מגיעים לבחור את משרד עורכי הדין בתחום הרשלנות הרפואית חשוב לבחור משרד מקצועי, אמין ובעל התמקצעות בתחום הספציפי.

משרד עורכי הדין ונוטריון – ברק נבות הנו משרד בעל ותק של 20 שנה ועוסק בדיני הנזיקין והביטוח, ביטוח לאומי, רשלנות רפואית ונגישות.

עורך הדין והנוטריון ברק נבות ייצג את המוסד לביטוח לאומי במשך שנים רבות (יועץ משפטי חיצוני למוסד לביטוח לאומי) וצבר נסיון של אלפי תיקים. בהמשך חדל מלייצג את המוסד לביטוח לאומי והחל לשרת את הציבור הרחב כנגד המוסדות הממשלתיים.

נסיונו הרב של עורך הדין והנוטריון ברק נבות ב-18 השנים האחרונות, כמו גם הכרתו את המטרייה משני צידי המתרס, מהווה יתרון בולט כאשר בוחרים עורך דין בטיפול ברשלנות רפואית, ביטוח לאומי, נזיקין וביטוח ונגישות.

משרד עורכי הדין והנוטריון ברק נבות עוסק אך ורק בתיקים בנושאים הרשלנות הרפואית, ביטוח לאומי, נזיקין וביטוח ונגישות.

 

התחומים בהם מטפל משרדנו :

רשלנות רפואית במעקב רפואי

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואי בלידה

רשלנות רפואית הפריה

רשלנות רפואית בקרדיולוגיה

רשלנות רפואית באונקולוגיה

רשלנות רפואית בפנימית

רשלנות רפואית בבדיקות הדמיה

איחור באיבחון מחלת סרטן

רשלנות רפואית בניתוח

שיתוק מוחין

התקפי לב ואירועים מוחיים

תאונות בעבודה

מחלות מקצוע

מיקרוטראומה

נכות כללית

בקשה לפטור ממס הכנסה

ניידות

ילד נכה

נפגעי פעולות איבה

זקנה וסיעוד

אובדן כושר עבודה

מחלות קשות ופוליסות ביטוח.

משרדנו אף מייצג את לקוחותיו בפני הוועדות הרפואיות כמו גם בערעורים על החלטותיו וכן בפני בית הדין האזורי והארצי לעבודה.

משרדנו ידע לטפל בענינך המשפטי ולמקסם את זכויותיך. 

 

 

 

 

 

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות עם משרדנו